2013. december 10., kedd

Baranyi Ferenc : Egyszerű

Baranyi Ferenc : Egyszerű

Oly egyszerű ez:ha elvesztelek
belepusztulok.Bármi lesz veled:
autó üt el,cserép zuhan le rád,
vagy ravatalod lesz a betegány--
én utánad halok,nincs más utam.
A sorsomat kezelni egymagam
már túlontúl önállótlan vagyok,
élek,ha élsz--s ha meghalsz,meghalok.
Oly egyszerű ez.Semmi komplikált
nincs abban,hogy csakis harmóniát
fog fel a fülem,hangom is puszta csend,
ha nincs másik hang,mellyel összecseng.
Megirták mások már,mi vagy nekem:
lányom,anyám,húgom,parasztnak a föld,
prófétának ige,mely testet ölt,
te vagy a fény az éjszakában--oly
banális mindez s mégis oly komoly.
Nekem te vagy a velem-futó magam:
kétágú útnak egy iránya van
s ágaink párhuzama oly szoros,
hogy a tekintet szinte összemos.
Értsd meg tehát,hisz olyan egyszerű:
mikor magadhoz--hozzám vagy te hű,
magaddal azonos csakis velem
lehetsz mindig már.

Ez a szerelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése