2024. július 15., hétfő

Nekem


Fövényi Sándor:
Nekem

Nekem a költészet a mindenem,
ezért is vagyok nincstelen,
nem telik új cipőre meleg ruhára,
tán' ezért verem magam  naponta keresztfára.

Nekem a szép magyar szó az élet,
mindegy ki mondja nem az a lényeg,
lehet gyógyító, tanár, vagy szikrát pattintó kovács,
ezért maradtunk meg, hiába Trianon, hiába Mohács.

Hiába vert minket annyiszor sz Isten,
megtanultunk osztozni a nincsen,
megtanultuk ki hős, gyáva, vagy bátor,
megismerni az Embert kimondott szavából.

Megismerni ki álnok, hazug, hamis,
a virágok közt nőhet dudva, gaz is,
hát gyomlálni kell okosan,
ami megmarad az jó, sebaj ha rongyosan.

És ha más volnál mint a többi,
nem kell gőgösen hörögni,
írd papírra amit érzel,
nem számít, hogy száz sebtől vérzel.

Néha úgy érzed mindenki téged bánt
de szívedről egyszer lepattan a pánt,
és akkor szabadon a világba kiáltod,
látjátok szememben a furcsa lángot,
ami nem perzsel, öl, nem éget,
csak őrzi valahol mélyen a mindenséget.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése